افزایش 5 برابری قیمت هتلهای برزیل در جام جهانی

جام جهانی و رونق بینظیر در صنعت گردشگری

میزبانی برزریل برای جام جهانی باعث رونق بینظیر در صنعت گردشگری این کشور شده است، بطوریکه قیمت رزرو هتل های برزیل تا 5 برابر افزایش پیدا کرده است. بعنوان مثال هتلی در شمال شرقی شهر سالوادور است که تا پیش از این قیمت اتاق هایش 75 دلار بود حالا قصد دارد در حین برگزاری رقابت های جام جهانی این رقم را به شبی 509 دلار برساند که به معنای افزایش 583 درصدی خواهد بود.

به نقل از آسوشیتد پرس، میزبانی جام جهانی فوتبال برای هتل های برزیل اگرچه فرصت بی نظیری برای کسب سود حداکثری را فراهم آورده اما برخی هتل های این کشور را چنان وسوسه نموده که افزایشی بیش از انتظار را داشته باشند تا جایی که حتی افزایش بیش از 500 درصد هم در بین هتل های منتخب وب سایت فیفا گزارش شده و همین موضوع موجب نگرانی مسوولان گردشگری این کشور شده است.

برای روشن شدن این واقعیت به تازگی هیات گردشگری بزریل تحقیقی را انجام داده که در آن نرخ بسیاری از هتل های 12 شهر میزبان رقابت ها در وب سایت خود هتل ها، وب سایت های رزرواسیون هتل و نیز وب سایت فیفا مقایسه شده است. در این تحقیق اگرچه ذکر دقیقی از تعداد هتل های مورد بحث به میان نیامده است اما این طور گزارش شده است که از بین 65 هتل فهرست شده، 22 هتل افزایش قیمت بیش از 200 درصد داشته اند و شش هتل هم بیش از 300 درصد اقدام به افزایش قیمت های خود کرده اند.

در بین شهرهای میزبان کمترین میزان افزایش قیمت هتل مربوط به شهرهای سائوپولو و رسیف است که تنها 100 درصد افزایش قیمت داشته اند. اما گران ترین هتل در میان شهرهای میزبان را پایتخت برزیل دارد که طبق این گزارش هتلی در برزیلیا برای هر شب 639 دلار هزینه می گیرد که افزایشی 376 درصدی را نشان می دهد.

نکته مورد توجه دیگر در این تحقیق، مقایسه میانگین قیمت هتل های شهرهای میزبان جام جهانی بزریل در سال آینده با هتل های شهرهای افریقای جنوبی به عنوان میزبان رقابت های جام جهانی 2010 است که نشان می دهد میانگین قیمت اتاق هتل های شهری همچون ریودوژانیرو 461 دلار است که در مقایسه با هتل های ژوهانسبورگ در افریقای جنوبی بیش از دوبرابر گران تر است. هتل های ژوهانسبورگ حتی در شب برگزاری بازی فینال جام جهانی میانگین قیمتی در حدود 200 دلار را داشتند.

نوشته شده در ۸ اسفند ۱۳۹۲

ارسال نظر

Captcha