چه چیزهایی از اتاق هتل را می توانیم به یادگاری برداریم؟!

خاطرات زیبای سفر

یکی از دوست داشتنی ترین کارها در سفر، آوردن یادگاری است تا هربار آنرا می بینیم، خاطرات زیبای آن سفر به یادمان بیاید. معمولا در سفرها در هتل اقامت می کنیم و در اتاق هتل هم چیزهایی وجود دارد که می توانیم بصورت یادگاری برداریم و با خودمان ببریم!

وب سایت گردشگری  Wellness Heaven Hotel Guide آمار جدیدی را که طی یک بررسی به دست آورده است منتشر کرده است آمار به دست آمده از این پژوهش مربوط به اشیائی است که مسافران هتل­ ها از اتاقی که در آن اقامت دارند می دزدند! البته ظاهرا خود مسافران اسم این کار را دزدی نمی گذارند و آن را برداشتن یادگاری از هتلی که در آن اقامت داشته اند تلقی می کنند.

طی این پژوهش مشخص شده است که 79 درصد از چیزهایی که از هتل ها دزدیده می شود یا در واقع به یادگار برداشته می شود حوله های اتاق است! دزدیدن ربدوشامبرها هم 65 درصد از این آمار را شامل می­شود. طبیعتا حوله باید با ربدوشامبر هماهنگ باشد!

50 درصد هم سهم چوب لباسی هاست از این یادگارها، که همان ربدوشامبر را با چوب لباسی یادگاری به منزل ببرند و داخل کمد آویزان کنند.

38 درصد هم خودکار روی میزها را شامل می شود، البته خودکار را می شود جزو دزدی ها حساب نکرد شاید مسافر خودکار را در جیبش گذاشته باشد و فراموش کند آن را سر جایش بگذارد البته تقریبا همین مقدار شامل حال قاشق و چنگال های هتل می شود که بعید می دانم فراموش کاری مسافر دلیل آن باشد.

32 درصد هم لوازم بهداشتی حمام و دستشویی دزدیده می شود اما این دیگر بی انصافی است، مسافر باید شامپو و صابون هتل را بردارد یا نه؟!

اما موردی که اصلا قابل چشم پوشی نیست باتری هاست! در این آمار حتی باتری های داخل کنترل و ساعت و سیستم پخش صوتی اتاق هم جان سالم به در نبرده اند. 17  درصد هم اشیای تزیینی اتاق ها مثل تابلو و مجسمه به سرقت رفته است. البته ناگفته نماند که اشیای تزیینی واقعا به درد یادگاری می خورند!

بعد هم 14 درصد پتوها دزدیده شده است، پتوی بدون بالش هم که به درد نمی خورد اصلا! پس بالش ها هم تقریبا همین جایگاه را دارند. لیوان ها و بشقاب ها، بعد از بالش ها در معرض یادگاری شدن هستند!

9 درصد هم، سهم  تبلت هایی است که در هتل های لوکس پنج و هفت ستاره در اختیار مسافران قرار داده می شود. یادگاری برداشتن که فقط مخصوص مسافران هتل های سه ستاره و چهار ستاره نیست!

تا یادم نرفته بگویم که 3 درصد هم خود کنترل تلویزیون علاوه بر باتری اش و حتی 6 درصد خود خود تلویزیون برای مسافران حکم یادگاری داشته اند! واقعا تلویزیون را چطوری می شود از هتل خارج کرد؟!

وقتی صابون و شامپوی هتل با حوله همه با هم یادگاری میشود پس شسوار هم باید یادگاری بشود تا وسایل یادگاری مسافر محترم کامل شود البته 6 درصد بیشتر نیست.

در آخر مسافر گرامی ممکن است لامپ اتاق را هم برای یادگاری بردارد!

وسایلی که می توانیم برداریم:

وسایل بهداشتی: مانند شامپو، صابون، خمیر دندان، مسواک، شانه، گوش پاک کن، تیغ ریش تراشی، دستمال کاغذی، کلاه حمام و…
لوازم التحریر (خودکار، دفترچه یادداشتو…) و روزنامه
کیت خیاطی، پاشنه کش و واکس کفش، کیسه‌های پلاستیکی
دمپایی‌های روفرشی پارچه‌ای

مواد غذایی و مینی بار اتاق شامل هزینه می‌شود و شما باید هنگام تحویل اتاق هزینه آن را پرداخت کنید. اما معمولاً سرویس چای رایگان است. اما بهتر است هنگام ورود به هتل درباره این موارد سوال بپرسید.

مواردی که به هیچ نحو نمی‌توانید آنها را همراه خود به خانه ببرید:

حوله‌ها
ظرف و ظروف (مانند بشقاب، قاشق و کارد و چنگال، لیوان و فنجان و…)
سشوار و دیگر وسایل برقی
رخت خواب و لوازم مرتبط
چوب لباسی

نوشته شده در ۲۷ دی ۱۳۹۵

ارسال نظر

Captcha
  • محمد
    محمد در ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ پاسخ دادن
    ولی واقعا بنظرم حوله هم مثل مسواک یه وسیله کاملا شخصی هستش
    • سعید
      سعید در ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
      اره واقعا حوله شخصی هست و هیچ کس مایل نیست حوله ای که چندین نفر قبل از او از آن استفاده کرده رو استفاده کنند