فروش بلیط قطار برای تعطیلات نوروز امسال 1396 از 17 بهمن ماه

فروش اینترنتی بلیت قطار

فروش بلیط قطار برای تعطیلات امسال یعنی نوروز 96 از 17 بهمن ماه آغاز می شود. مانند سالهای گذشته مسافران نوروزی می توانند از هفدهم بهمن ماه نسبت به خرید بلیط قطار برای مقاصد مورد نظر خود اقدام کنند.

میرحسن موسوی در نشست خبری صبح امروز درباره پیش‌فروش بلیت قطار برای ایام نوروز 96 بیان کرد: از 18 بهمن ماه پیش فروش اینترنتی بلیت قطار برای ایام نوروز 96 به تمامی مسیرها به جز مسیر تهران-مشهد و بالعکس آغاز و در 19 بهمن ماه بلیت این مسیرها در پایگاه‌های فروش به فروش می‌رسد.

وی در خصوص زمان پیش فروش بلیت مسیر تهران-مشهد برای ایام نوروز 96 تصریح کرد: از 18 بهمن ماه پیش فروش اینترنتی بلیت قطار مسیر در تهران-مشهد و بالعکس آغاز و در 19 بهمن ماه فروش بلیت در این مسیر به صورت حضوری صورت می‌گیرد.

معاون مسافری راه آهن یادآور شد: پس از گذشت زمان سه روز برای پیش فروش بلیت‌های نوروز 96، مردم می‌توانند برای خرید بلیت‌ قطار در تمامی مسیرها به آژانس‌هاس مسافری و پایگاه‌های فروش مراجعه کنند.

موسوی، امسال حدود 2000 مرکز فروش بلیت قطار پیش‌بینی شده است.

وی درباره قیمت بلیت قطارهای مسافری نیز گفت: برای ایام پیک بلیت قطار در ایام نوروز از سوی شرکت‌ها ارائه نشده و لذا افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

معاون مسافری راه‌آهن اظهار کرد: طرح سفرهای نوروزی و پیک سفرها از تاریخ 25 اسفند ماه 95 آغاز می‌شود و تا 15 فروردین 1396 ادامه دارد.

موسوی با اشاره به اختصاص قطارهای مختلف برای سفرهای نوروزی گفت: ظرفیتی که برای ایام نوروز در نظر گرفته‌ایم اختصاص 204 قطار در هر روز به کل مسیرها است.

وی ادامه داد: 4300 قطار برای کل ایام پیک نوروز پیش بینی شده است.در این ایام یک میلیون و 615 هزار «نفر صندلی» ایجاد کرده‌ایم که 730 هزار «نفر صندلی» مربوط به قطارهای مسیر مشهد و زائران امام رضا (ع) است.

معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه 2 هزار مراکز فروش بلیت قطار در سطح کشور فعالیت می‌کنند توضیح داد: مسافران در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توانند انتقادات،‌ پیشنهادات و نظرات خود را با شماره تلفن 0215149 درمیان بگذارند.

موسوی با بیان اینکه بلیت قطارهای نخجوان- مشهد و بالعکس هم در زمان‌های ذکر شده پیش‌فروش در سیستم و آژانس‌ها موجود است گفت: به دلیل آنکه شرکت‌های ریلی تقاضایی برای افزایش قیمت بلیت‌های قطار نداشتند در نوروز پیش رو نیز بلیت قطار افزایش نمی‌یابد.

نوشته شده در ۱۳ بهمن ۱۳۹۵

ارسال نظر

Captcha