هتل های شناور قطر در حال آمادگی برای جام جهانی ۲۰۲۲

تجربه اقامت لوکس روی آب

پر واضح است که هر کشور پس از معلوم شدن میزبانیش در رقابت های جام جهانی،برای آمادگی برای این رقابت ها شروع به ساخت و ساز میزند و تغییراتی را در کشور خود به وجود می آورد. یکی از بخش هایی که بسیار مهم است و باید به آن توجه شود،هتل هایی هستند که باید آماده پذیرایی از فوتبال دوستان و ۳۲ تیم فوتبال باشند.

در این راستا شرکت Sigge Architects دست به اقدامی جالب زده و شروع به ساخت هتل های شناور در نزدیکی دوحه کرده است که به صورت مستقل جزیره هایی تشکیل میدهند و دارای سیستم آب و برق، فاضلاب و بازیافت اختصاصی خود میباشد. همچنین مسافران به راحتی با قایق ها و سیستم جدید ترانزیت به محل مسابقات دسترسی خواهند داشت.

این هتل ها با هدف فراهم آوردن محل استراحت ۲۵۰۰۰ نفر کمک شایانی به برگذاری چنین مسابقاتی میکند اما در پایان مسابقات این هتل های شناور به کمک یدک کش ها به محل های دیگر انتقال داده میشوند تا در مسابقات و در موقعیت های آینده از آن ها استفاده کنند.

طراح این پروژه ادعا کرده است که این طرح بسیار در مصرف انرژی به صورت بهینه میباشد، اما این طرح قطعا مورد نقد قرار خواهد گرفت چرا که یک راه حل هزینه بر برای یک مشکل گذرا میباشد ، همچنین چنین ساخت و ساز هایی موجب به هم ریختن نظم طبیعت و از بین بردن ثبات زندگی دریایی میشود و موجب اختلال در محیط زیست میشود.

نوشته شده در ۲۳ بهمن ۱۳۹۲

ارسال نظر

Captcha