گراند کانال، راهرویی آبی در ونیز

Grand Canal یکی از عجایب ونیز

یکی از زیباترین و در عین حال توریستی ترین شهر های جهان بی شک ونیز میباشد، شهر ونیز یکی از شهر های گردشگر پذیر ایتالیا میباشد و دارای زیبایی های فوق العاده زیادی است که میتوان به میدان سن مارکو محل دفن مرقس یکی از حواریون حضرت مسیح که به سن مارکو مشهور است، اشاره ‌کرد. اما یکی از زیبایی های این شهر آبی که در شمال ایتالیا واقع شده است، وجود راهروی آبی Grand Canal در طول شهر میباشد...

شهر ونیز به خاطر شکل عجیب و همچنین تعدد آثار تاریخی و هنری و معماری در لیست میراث جهانی یونسکو نیز قرار گرفته که همین امر موجب شده سالانه میلیونها نفر(بیست میلیون به طور تخمینی) از سر تا سر جهان برای دیدن این شهر زیبا به ایتالیا سفر کنند. اصلی ترین راهرو آبی شهر ونیز،Grand Canal نام دارد که با استفاده از وسایل نقلیه گوناگون همانند قایق ها و گاندلا ها (یکی نوع قایق مخصوص که دارایی سطح صاف میباشد و به طور مخصوص در ونیز استفاده میشود) قابل دسترسی است و میتوان با ان ها بخش عظیمی از شهر ونیز را مورد جستجو و گردش قرار داد، گفتنی است که این راهرو آبی به طول 12467 فوت یا به عبارتی 3800 متر میباشد.

نکته جالب در مورد این راهرو وجود باور های خرافی و افسانه های محلی جالب در مورد این راهرو آبی میباشد، اگر شنیده باشید عده ای میگویند که دیوار بزرگ چین از روی ماه پیدا میباشد اما از دید خیلی ها این عقیده رد شده است، در مورد این پل بسیاری اعتقاد دارند که از فضا این پل قابل مشاهده است. اما این عقیده را کسی تایید یا رد نکرده است.

حتما شما هم به خانه های موجود در کناره ی این کانال دقت کرده اید که دارای یک معماری و خاص و شگفت انگیز میباشند، این خانه ها اکثرا در حد فاصل قرن های 13 و 18 میلادی ساخته شده اند و باعث شکوه و جلال این شهر میباشند.در گذشته که این شهر توسط خانواده های ونیزی اداره میشد این کانال در واقع نشان دهنده زیبایی و بی نقصی این شهر بوده است.

نوشته شده در ۵ اسفند ۱۳۹۲

ارسال نظر

Captcha