برخورد صحرا با دریا، حیرت انگیزترین جای کره زمین

برخورد صحرا و دریا در نامبیا

قسمت جنوبی صحرای نامیبیا دارای بلندترین تپه های شنی جهان است که با طیف رنگی قهوه ای تا نارنجی روشن، نمایی بسیار زیبا و دیدنی را بوجود آورده است. اما چیزی که بیشتر از همیشه این قسمت از کره زمین را دیدنی و حیرت انگیز کرده است، برخورد این صحرا با دریای آتلانتیک است که تقابل بسیار بینظیری از برخورد آبهای آبی دریا با شنهای صحرا بوجود آورده است. در ادامه تصاویر این پدیده استثنایی را می بینید …

برخورد آبهای سرد دریای آتلانتیک به شنهای صحرای نامیبیا و شکل های زیبایی از شن که از این برخوردها حاصل می شود یکی از بهترین جاذبه های طبیعی توریستی جهان به شمار می رود. این نوار ساحلی صدها مایل طول دارد اما یکی از بهترین مکان ها برای دیدن این پدیده شهر ساحلی SWAKOPMUND است که بخاطر وجود همین جاذبه به بزرگترین شهر ساحلی و توریستی نامبیا بدل گشته است. در این شهر خدمات توریستی شامل پرواز بر فراز این پدیده بوسیله هلیکوپتر و هواپیما به مسافران ارائه می شود.

در بعضی مواقع مه زیبای صبگاهی این ساحل زمانی که با شن های زرد صحرا ترکیب می شود، منظره ای بدیع را بوجود می آورد که در هیچ جای دیگر از کره زمین شاهد آن نخواهید بود، زیرا معمولا صحرا و دریا دو قطب مخالف هم بوده و فاصله بسیار زیادی از همدیگر دارند.

نوشته شده در ۹ ارديبهشت ۱۳۹۳

ارسال نظر

Captcha