جشنواره مجسمه های گیاهی در کانادا

محلی برای گردهمایی بهترین هنرمندان مجسمه ساز جهان

شاید یکی از زیباترین کارهای دست بشر را میتوان مجسمه ها نام برد،مجسمه هایی که گاه سمبل یک منطقه خاص هستند و گاهی هم برای یادبود یک فرد  خاص ساخته میشوند.در یک کار زیبا که هر ساله در جهان صورت میگیرد،هنرمندان و سازندگان مجسمه ها گرد هم می آیند و به ساخت مجسمه های گیاهی از افراد مشهور و شخصیت های برجسته کشور خودشان یا جهان مشغول میشوند .

این نمایشگاه که هر ساله در حد فاصل 22 ژوئن تا 29 سپتامبر در مونتریل کانادا برگذار میشود محلی برای گردهمایی بهترین هنرمندان مجسمه ساز جهان میباشد،نام این نمایشگاه سرزمین امید میباشد که نشان از اهمیت فضای سبز و طبیعت برای برگذار کنندگان این نمایشگاه دارد،امسال،2013،حدود 50 اثر هنری توسط نمایندگان 20 کشور در این نمایشگاه رقابت کردند، گفتنی است  که این نمایشگاه از سال 2000 شروع به کار کرده است.

نکته جالب در مورد این فستیوال،جذب تعداد بالای گردشکاران میباشد،همانطور که در بالا ذکر شد این فستیوال از سال 2000 در شهر مونتریل کانادا شروع به کار کرده است و در سال 2006 حدود 1 میلیون نفر در 76 روز از این نمایشگاه فوق العاده و زیبا دیدن کردند که در نوع خود مایه شگفتی است.مجموع تمام این توجهات عمومی باعث شد که این نمایشگاه از طرف شهرداری شهر مونتریل کانادا نشان سبز دوستدار محیط زیست را دریافت کند.

ساخت این نوع از مجسمه ها امر بسیار سختی میباشد و تنها دانش مجسمه سازی برای ساخت این مجسمه ها کافی نیست بلکه برای ساخت این نوع از مجسمه باید یک تیم قدرتمند از مجسمه سازان و باغداران و متخصصان امر پرورش گل و گیاه جمع شوند تا بتوانند یک مجسمه به این زیبایی را خلق کنند. هر ساله این 50 هنرمند برای جایزه بهترین مجسمه گیاهی سال با هم رقابت میکنند و در نهایت اثر یک هنرمند توسط هیئت جوری و رای مردم انتخاب میشود و جایزه این مسابقه به آن تعلق میگیرد.

نوشته شده در ۱۲ اسفند ۱۳۹۲

ارسال نظر

Captcha