خانه مسافرهای گیلان ساماندهی و تکمیل اطلاعات می شود

ساماندهی خانه‌مسافرها و بوم گردی

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان ازتکمیل بانک اطلاعاتی خانه‌مسافرهای استان با اجرای طرح گردشگری اجتماع محور خبر داد و گفت: با صدور پروانه بهره برداری ، این خانه‌مسافرهای روستایی می توانند درکنار زنجیره خدمات گردشگری به مسافران خدمات ارائه دهند.

رضا علیزاده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در آئین اختتامیه  طرح گردشگری اجتماع محور در سالن مخابرات رشت با اشاره به سیاست استان در ارتقا سطح درآمدهای اقتصادی و تامین معیشت مردم گفت: توسعه بر محور گردشگری روستایی می تواند در رونق اقتصادی استان بسیار موثر باشد.

وی ساماندهی خانه‌مسافرها و بوم گردی و طبیعت گردی را یکی از موضوعات مورد توجه در گردشگری روستایی دانست و افزود: گردشگری روستایی اجتماع محور با شناسایی بیش از سه هزار خانه روستایی در استان اجرا شد.

علیزاده از تکمیل بانک اطلاعاتی خانه‌مسافرهای استان با اجرای این طرح خبر داد و تصریح کرد: با صدور پروانه بهره برداری، این خانه‌‌مسافرهای روستایی می توانند در کنار زنجیره خدمات گردشگری استان به مسافرین ارائه خدمت کنند.

وی با بیان اینکه با وجود برخورداری گیلان از همه توانمندی های فرهنگی، تاریخی و طبیعی، موضوع روستا از مهمترین مقولات مورد توجه استان است گفت: روستاها علاوه بر الگوهای معماری بومی، محلی، میراث معنوی بسیار قوی در کنار جاذبه های گردشگری دارند که می توانند مقصدهای متنوعی را برای گردشگران داخلی و خارجی فراهم کنند.

علیزاده با اشاره به تقویت گردشگری روستایی و تنوع سازی مقصدهای گردشگری افزود: احیای بافت های فرسوده روستایی از دیگر مزیت های اجرای طرح گردشگری اجتماع محور است.

وی با ابراز تاسف از دگرگونی بافت روستایی استان اظهار کرد: باید این بافت ها جهت رونق گردشگری روستایی احیا شود که طرح های گردشگری اجتماع محور، بوم گردی و طبیعت گردی حرکت به سمت احیای معماری بومی،محلی است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تاکید کرد: گردشگری روستایی و رونق آن می تواند منجر به تغییر فعالیت ها و ارتقا اقتصاد بر پایه کشاورزی، دامپروری و محصولات محلی شود.

وی صنایع دستی را از کسب و کارهای با پیشینه قوی در استان دانست و گفت: جهت دهی گردشگران به سمت روستاها می تواند موجب رونق صنایع دستی از تولید تا عرضه و مشاغل خانگی شود.

علیزاده با بیان اینکه هزار و 724 واحد گردشگری با ظرفیت 26 هزار تخت در استان وجود دارد افزود: هزار و 233 واحد از این مجموعه را خانه‌مسافرها تشکیل می دهند که اضافه شدن مجموعه های اقامتی خانه‌مسافر در بحث خدمات رسانی به ویژه در مناطق روستایی کمک می کند.

وی با بیان اینکه سالانه 40 میلیون گردشگر داخلی وارد استان می شود اذعان کرد: سال گذشته 43 هزار و 367 گردشگر خارجی وارد استان شد که این رقم از ابتدای سال جاری تا کنون به 34 هزار نفر رسیده است.

یزاده تاکید کرد: گردشگری رو به تزاید در استان نیازمند خدمات قابل قبول همراه با تنوع است تا رضایتمندی لازم را ایجاد کند.
منبع: خبرگزاری شبستان

نوشته شده در ۱۶ دی ۱۳۹۵

ارسال نظر

Captcha