افزایش ارز مسافرتی برای سفرهای نوروزی 1403

ارز مسافرتی از 500 یورو به 1000 یورو تغییر کرد

به نقل از بانک مرکزی، با رسیدن به ایام پایانی سال و افزایش تقاضای ارز مسافرتی برای سفرهای نوروزی، در راستای مدیریت بازار ارز و پوشش نیاز ارزی متقاضیان، سرانه فروش ارز مسافرتی هوایی به متقاضیان از ۵۰۰ به ۱۰۰۰ یورو افزایش می‌یابد و از تاریخ ۷ اسفند ۱۴۰۲ اجرایی می‌گردد.

لازم به ذکر است ،مدارک مورد نیاز در ارائه درخواست خرید ارز متقاضیان شامل ارائه گذرنامه معتبر، بلیط مسافرت هوایی و رسید پرداخت عوارض خروج از کشور می‌باشد و حداقل 7 روز جلوتر از تاریخ بلیط باید اقدام شود. تحویل ارز در درگاه خروجی فرودگاه‌ها به مسافران صورت می‌پذیرد.

گفتنی است :متقاضیان با ارائه مدارک مورد نیاز می‌توانند به شعب منتخب بانک‌های عامل ملی، ملت و سامان مراجعه نمایند.

ارز مسافرتی مبلغ مشخصی است که از سوی بانک مرکزی هر ساله تعیین می‌شود و مبلغ کمتری نسبت به قیمت بازار دارد. با توجه به نوسانات ارز، این اختلاف قیمت می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش هزینه‌های سفر داشته باشد. مسافران می‌توانند برای سفرهای خارجی فقط یک بار در سال این سهمیه را دریافت کنند.

تا پیش از اسفند ماه سال جاری امکان دریافت از تمامی صرافی‌های مجاز وجود داشت اما در حال حاضر تنها راه دریافت سهمیه از طریق ثبت‌نام در «مرکز مبادله ارز و طلای ایران» است. این ارز به یورو محاسبه می‌شود و در هنگام تحویل می‌توانید معادل آن را به دلار یا پوند دریافت کنید

نوشته شده در ۱۴ اسفند ۱۴۰۲

ارسال نظر

Captcha