در قلعه گنج کرمان هتل کپری ساخته می شود

با توجه به فراوانی جاذبه های گردشگری کرمان و سهم این شهر در جذب مسافر، می توان آن را یکی از شهرهای توریستی ایران نامید. در این بین بعضی ظرفیتهای بومی وجود دارد که می تواند بیش از پیش به پیشرفت صنعت گردشگری این شهر کمک کند که خوشبختانه یکی از آنها کشف و در حال پیاده سازی است! هتلهای کپری در قلعه گنج کرمان …

بروزرسانی: این هتل در سال 1395 افتتاح شده است و هم اکنون قابل رزرو می باشد. برای رزرو، مشاهده عکسها و اطلاعات بیشتر و همچنین قیمت اتاقها اینجا کلیک کنید.

کَپَر نام گونه‌ای اقامتگاه سایه‌بانی است که از هرمزگان در جنوب تا سیستان و بلوچستان در شرق و حتی در جنوب کرمان گسترش داشته و مورد استفاده است. معمولا در مناطقی همچون هرمزگان از «کپر» به عنوان سایه بانی برای آسایش زیر سایه خنکش در تابستان های گرم استفاده می شود اما، مردم مناطق محروم جنوب کرمان همچون قلعه گنج، کهنوج ، منوجان و… در این سرپناه موقت مدت هاست به صورت دائم زندگی می کنند. اکنون طرح هتلی در حال احداث است که از این میراث بومی برای جذب گردشگر و درآمد زایی و رزرو هتل استفاده می کند. در ادامه تصاویری از مراحل ساخت هتل کپری در قطعه گنج را می بینید.

نوشته شده در ۲۷ اسفند ۱۳۹۴

ارسال نظر

Captcha