سفر اروپاییها به ایران 80 درصد افزایش داشته است

افزایش توریست

معاون گردشگری میراث فرهنگی با اشاره به اینکه در ۶ ماهه اول امسال ورودی اروپایی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۰ درصد افزایش پیدا کرد، گفت: حق سرویس در هتل‌ها تابع قانون نظام صنفی نیست و این مجموعه‌ها می‌توانند مثل سابق ۱۵ درصد حق سرویس دریافت کنند.

مرتضی رحمانی موحد با اشاره به اینکه جشنواره سفره ایرانی به ارتقای خدمات و زیر ساخت‌ها و مشارکت و حضور بیشتر سرمایه گذاران در بخش گردشگری کمک می‌کند، اظهار داشت: برنامه‌های خوبی در استان کرمان در بخش گردشگری طراحی شده است که امیدواریم با همراهی بخش خصوصی به اوج خود برسد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بیان داشت: مقدمات دیدار نمایندگان بین المللی در بخش گردشگری از کرمان فراهم شده است که تا با استفاده از ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی برای توسعه ملی این صنعت موفق باشیم.

100 واحد بوم گردی در استان کرمان فعالیت دارند

وی با بیان اینکه در بحث بوم گردی توفیقات خوبی داشتیم افزود: حدود 100 واحد بوم گردی در استان کرمان فعالیت دارند و با توجه به وسعت استان این اقامتگاه ها سبب پیوستگی گردشگری در کرمان و استان های همجوار خواهد شد.
وی با اشاره به گردشگری حلال گفت: این گردشگری شاخصه هایی دارد که در سال 93 احصا  و به دستور العمل تبدیل شده است.
رحمانی موحد در حاشیه جشنواره سفره ایرانی، فرهنگی گردشگری در استان کرمان گفت: 200 میلیارد دلار درآمد گردشگری حلال در دنیا است و کشور ما ظرفیت‌ها و دارایی‌هایی دارد برای اینکه این نوع گردشگری را به تجارت تبدیل کند.

وی با اشاره به اینکه در کمیته راهبردی گردشگری برای گردشگری حلال برنامه ریزی و شیوه نامه‌هایی مقرر شده است، بیان داشت: با توجه به اینکه کانون گردشگری حلال در منطقه اسلامی واقع شده است و کشور ما نیز برپایه قوانینی اسلامی اداره می‌شود، ما می‌توانیم به کانون گردشگری حلال در دنیا تبدیل شویم.

نوشته شده در ۱۵ دی ۱۳۹۵

ارسال نظر

Captcha