زیباترین قلعه ساخته شده در اروپا اینجاست

با قلعه Neuschwanstein آشنا شوید

بسیاری از پادشاهان قدیم از جمله پادشاهان سابق کشور خودمان، ایران، بسیاری ار ثروت خود را صرف ساخت قلعه و کاخ برای خود میکردند، ساخت این اماکن دلیل های مختلفی دارد،گاهی برای یادبود یک هنرمند یا خود پادشاه میباشد و گاهی هم ساخت قلعه یک تصمیم استراژیک است. در ادامه با یک قلعه در قلب اروپا در آلمان آشنا میشوید که معروف به جواهر باوارایی اروپا میباشد.

قلعه Neuschwanstein، به عنوان معروفترین و باشکوه و مجلل ترین قلعه ی اروپا شناخته میشود ،این قلعه در قرن 19 با ثروت شخصی Ludwig دوم که معروف به پری شاه است، ساخته شده است، این پادشاه باواریایی احترام خاصی برای هنرمندان قائل بوده است، چنانکه این محل را به افتخار Richard Wagner،آهنگساز مشهور آلمانی، ساخته است.
به راستی هم این قصر به طور کل شبیه یک پری میباشد، قصر دارای معماری مشهورRomanesqueکه متعلق به غرب اروپا در حد فاصل قرن های 11 و 12 میباشد بهره میبرد، نکته جالب در ساخت این قلعه برمیگردد به طراحی داخلی این قلعه زیبا، جایی که تقریبا میتوان گفت که طراحی آن از اپرا های Richard Wagner الهام گرفته شده است،

اما زیبایی این قصر تنها به خاطر معماری زیبا و با شکوه Romanesque یا طراحی داخلی الهام گرفته از اپرا های Richard Wagner نیست،این قلعه در یکی از زیباترین مناطق اروپا بنا شده است ، جایی که میتوان آلپ های باوارایی را همزمان با دره Hohenschwangau مشاهده کرد. به راستی شاید در کل اروپا همچنین منظره ی زیبایی وجود نداشته باشد.
این قلعه زیبا نمادی از مکتب هنری رومانتوسیزم(Romanticism)میباشد، نکته جالبی که وجود دارد، الهام گرفتن شرکت معروف والت دیزنی از این قلعه و طراحی قلعه موجود در انیمیشنthe Sleeping Beautyبه طور کامل از روی این قلعه است. این قلعه برای استراحت و تفریحات شخصی Ludwig دوم استفاده میشده است اما بعد از مرگ این پادشاه، بازدید از این قلعه برای عموم آزاد شده است و الان این قلعه به اصلی ترین محل توریستی آلمان و همچنین معروفترین سازه آلمانی تبدیل شده است.

نوشته شده در ۲ اسفند ۱۳۹۲

ارسال نظر

Captcha