16 هتل عجیب برای اقامت در جزایر بریتانیا و کانال مانش (سری اول)

شانزده مکان عجیب برای اقامت

مکانهای عجیبی در سراسر دنیا وجود دارند اما تنها تعداد کمی از آنها هستند که می توانید مانند یک هتل، در آنها اقامت کنید! در این بخش، شانزده مکان عجیب در جزایر بریتانیا و کانال مانش ( UK and Channel Islands ) را معرفی می کنیم تا اگر روزی گذرتان به این مناطق خورد، سری به این مکانهای عجیب بزنید و شاید هم هم شبی را در آنجا بگذرانید …

1 . قلعه ی بدون مرد سولنت (Solent ) : در پورتموث (شهری در جنوب انگلستان ) واقع شده و در سال های بین 1867 تا1880میلادی به دستور Lord Palmerston برای محافظت و دفاع در برابر حملات فرانسه ساخته شد . این مجموعه در حال حاظر به یکی از شگفت انگیزترین وغیرمعمول ترین مکان ها برای اقامت تبدیل شده است .
باگذشت زمان بر اصالت این هتل 22 اتاق خوابه افزوده شد ؛ سرو خوراک های متنوع ، اتاق های نشیمن مدور(به شکل دایره ) در بالای فانوس دریایی ،سقف چمن کاری شده ی قلعه ، وان های آّب داغ ، استخرها ، چشم اندازهای رو به دریا بخصوص در شب که قلعه با مشعل هایی چراغانی می شود ،کلوب های شبانه ، میزهای بیلیارد ،سال های مخصوص بازی (پاسور ) وهمچنین وجود صندلی های راحتی برای آفتاب گرفتن از جمله امکانات این هتل است که برای مهمانان فراهم شده است .

2 . ایستگاه راه آهن قدیمی : این هتل در پتوورث بریتانیا قرارگرفته و از واگن های یک قطارقدیمی درساختار این هتل استفاده شده است. تمام قسمت های ایستگاه به هتل تبدیل شده و مهمانان دلیل علاقه ی خود به این اقامتگاه عجیب وزیبا را، موقعیت قرارگیری هتل در ایستگاه راه آهن ، غذاهای عالی با صبحانه ی رایگان ، وای فای رایگان بهمراه سرعت بالای آن و همچنین پارگینگ رایگان این هتل ، بیان کرده اند و به آن امتیاز 9.4از 10 داده اند. در طراحی این قطار ازچوب استفاده شده و تمام واگن های قطار (اتاق های هتل !)دارای حمام اختصاصی و صفحه تلویزیون تخت هستند.زبان هایی که در این هتل با آن صحبت می شود : انگلیسی ، دانمارکی و ایسلندی . از سوی دیگر سیگارکشیدن و همراه داشتن حیوانات خانگی ازمحدودیت های این هتل به شمار می آیند.

3 . Malmaison Oxford : در نزدیکی مرکز شهر آکسفورد ، زندانی با دیوارهای بلند و ضخیم و همچنین درب و پنجره های آهنی وجود دارد که پذیرای مهمانانی که به دنبال مکان های خارق العاده اند ،می باشد.درواقع این زندان تبدیل به یک هتل منحصربفرد باامکاناتی از قبیل بار (می کده ) ، رستوران ، پارکینگ و اتاق های خدماتی شده است . هر سه سلول مجاور زندان به دو اتاق خواب و یک حمام تبدیل شده و در مجموع 95 اتاق دارد. اقامت در چنین فضایی مطمئناً تجربه ای غیرقابل وصف را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

4 . قلعه ی سحرآمیز ، ادینبورگ : یک مجموعه فوق العاده از اتاق های مجلل و فانتزی در نزدیکی ادینبورگ که به عنوان میعادگاهی رمانیک از آن یادمی شود.اتاق خواب ها و حمام هایش شاهانه است و میزهای رستورانش نیز با شمع و گل آراسته شده اند .طراحی این قلعه الهام گرفته از سبک گوتیک می باشد ؛ استفاده از رنگ های قرمز و دکورهای طلایی رنگش ، این موضوع راحکایت می کند.

5 . هتل Chewton Glen : این هتل 5 ستاره دارای رستوران ، بار ، سالن بدنسازی ، مراکز آبگرم درمانی ، جکوزی ، استخر در فضای باز و حدود 130قطعه زمین در اطرافش می باشد. همچنین دارای زمین گلف و 4 زمین تنیس هم در فضای داخل و هم در فضای خارجی خود می باشد. این هتل لوکس wifi نامحدود رایگان ، پارکینگ رایگان و همینطور صبحانه ی رایگان برای مهمانانش فراهم آورده و فضایی مناسب برای فعالیت ها و بازی های کودکانه را داراست . وجود خانه های درختی مدرن از بارزتزین ویژگی این هتل به شمار می رود .

6 . قلعه ی ستاره ای : این قلعه در جزایرScilly  قراردارد ، در سال 1593ساخته شده و در ابتدا یکی از امن ترین زندان های بریتانیا بوده و امروزه سیاهچاله هایش به بار تبدیل شده اند. این هتل خانوادگی در فاصله ی کوتاهی از دریا قراردارد وزمین های گلف و تنیس برای سرگرمی مهمانان فراهم شده است.هزینه اقامت در اتاق های دونفره ی این هتل بهمراه صبحانه و شام و wifi رایگان ، 204پوند است ، در این جزیره هتل ارزان نمی توانید بیابید اما این هتل ارزش هزینه کردن را دارد .

7 . کاخ مصریان ، بریتانیا ،Penzance ، خیابان Chapel: این کاخ از معدود سبک هایی است که پس از لشکرکشی ناپلئون به مصر در سال 1798به جا مانده و شامل سه آپارتمان مجلل می باشد. شاید بتوان گفت این بنا یکی از مجلل ترین نمونه های Cornwall(جنوب غرب انگلستان )است ،نمای خارجی آن نیز با ستون های گل نیلوفری و نقوش برجسته آراسته شده اند .

8 . بنایی به شکل آناناس : تجربه ی زندگی در چنین ساختمانی خیلی بیشتر از یک سرزدن کوتاه می ارزد. این خانه ی تابستانی 2طبقه و عجیب در قرن 18بطور استادانه ای به شکل یک آناناس برای  John Murray ساخته شد . این کار خارق العاده بدون شک از نبوغ سازنده ی اثر سرچشمه میگیرد که بدین شکل ، کار ظریف سنگ تراشی اش را انجام داده است. در اطراف این ساختمان نیز، باغ ها و درختان بسیاری وجوددارد که برای گشت وگذار بسیار مناسب است .

نوشته شده در ۲۸ شهريور ۱۳۹۵

ارسال نظر

Captcha