پیست اسکی و تله کابین توچال را بهتر بشناسید

در بلندای کوهستان های شمال تهران

درباره پیست اسکی و تله کابین توچال

مجموعه تفریحی ورزشی تله کابین توچال در بلندای کوهستان های شمال تهران و رشته کوه البرز، با آماده نمودن فضایی بینظیر، فرصتی مناسب است برای دوری از هوای آلوده شهر و تفریح و اسکی در برف های سپید قله توچال تهران …
 

پروژه ساخت این مجموعه در سال 1353 آغاز شد و با همکاری شرکت فرانسوی پوما و شرکت اتریشی دوپل مایر عملیات تاسیس تلکابین هوایی از ولنجک تهران تا قله توچال البرز تهران آغاز گشت. تله کابین توچال بالاتر از میدان تجریش و در منطقه شمیرانات واقع شده است.همچنین در کنار تله کابین، هتل زیبا و کوهستانی توچال، آماده پذیرایی و ارائه خدمت به مهمانان و ورزشکاران این مجموعه تفریحی ورزشی می باشد.
 

تلکابین توچال دارای امکاناتی نظیر پارکینگ عمومی و ویژه با ظرفیت 1800 خودرو، نمازخانه و حسینیه، 10 رستوران غذاهای ایرانی و فرنگی، غرفه های بستنی، آبمیوه و کافی شاپ، تنقلات، غرفه تجهیزات ورزشی و البسه و غرفه گل و گیاه می باشد.برای مشاهده و دانلود نقشه مجموعه ورزشی توچال اینجا کلیک کنید.

این مجموعه دارای 2 پیست اسکی می باشد. پیست اسکی هفتم که از پایین قله شروع شده و به هتل ختم می شود.طول این پیست 1200 متر می باشد. پیست اسکی هفتم به پنجم نیز با طول 5500 متر آماده استفاده دوستداران اسکی می باشد. پیست اسکی توچال دارای 3 خط تله سی یژ و یک خط تله اسکی می باشد.
 

باشگاه تنیس، تیر و کمان و بانجی جامپینگ هم در این مجموعه ورزشی تدارک دیده شده و قابل استفاده است. همچنین این مجموعه دارای یک مسیر 2000 متری پیاده روی و کوهنوردی می باشد که از پارکینگ شروع شده و به ایستگاه اول تلکابین ختم می شود. مسیرهای کوه نوردی و پیاده روی تله کابین توچال و مسافت آن ها در جدول زیر مشخص شده است.

مسیر     مسافت به کیلومتر
جاده درب ورودی تا ایستگاه 1     2
جاده ایستگاه 1 به ایستگاه 2     3.5
جاده ایستگاه 2 به ایستگاه 5     6.26
جاده ایستگاه 5 به ایستگاه 7     5.34
جاده ایستگاه 7 به ایستگاه 8 (هتل)     1.98
(هتل) جاده ایستگاه 1 به ایستگاه 8     17

مناظر بسیار زیبا و هوای پاک این منطقه لحظات بکر و بی نظیری را برای مسافرین فراهم خواهد کرد. امکانات تعبیه شده در مجموعه توچال هم لذت این هوا و محیط را دوچندان خواهد کرد.

آدرس پیست اسکی و تله کابین توچال
تهران – تجریش – شمیرانات – توچال – مجتمع تفریحی ورزشی تله کابین توچال

نوشته شده در ۵ اسفند ۱۳۹۵

ارسال نظر

Captcha