سفر بدون ویزا به خاور دور روسیه برای ایرانی ها از ماه آینده

ایرانی‌ها بدون ویزا به روسیه می‌روند

روسیه قانونی را تصویب کرده است که بر اساس آن اتباع ایران و 17 کشور دیگر اجازه می یابند بدون نیاز به ویزا و فقط با ثبت اطلاعات، برای 8 روز به منطقه خاور دور روسیه سفر کنند. بر اساس این قانون، اتباع این کشورها می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی بخش کنسولی وزارت خارجه روسیه، مشخصات گذرنامه به همراه عکس خود را وارد کنند و نهایتا تا 30 روز بعد پاسخ درخواست خود را دریافت کنند. روسیه از فرودگاه های یلیزوو در شهر پتروپاولوفسک کامچاتسکی (مرکز استان کامچاتکا) ، فرودگاه نووی در شهر بلاگوشنسک در استان خاباروفسک، فرودگاه خاموتووا در یوژنوساخالینسک مرکز استان ساخالین، فرودگاه اوگولنی در شهر آنادیر در استان چوکوتکا و فرودگاه کنویچی در ولادی وستوک به عنوان فرودگاه هایی یاد کرده است که می توان به آنها بدون ویزا ورود کرد.

دولت روسیه روز دوشنبه در پایگاه اینترنتی خود این قانون را منتشر کرده که از طرف وزارت توسعه منطقه خاور دور این کشور به پارلمان ارائه و در دومای و شورای فدراسیون (سنا) تصویب شده است.
دیمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه نیز روز دوشنبه در نشست هیات دولت با اعلام تصویب این قانون، گفت: برای این منظور به گردشگران و کارفرمایان ۱۸ کشور اجازه داده می شود بدون دریافت روادید به خاور دور روسیه سفر کنند.

به گزارش ایتارتاس، مدودیف گفت: در روزهای اخیر فهرست کشورهای مشمول تسهیلات روادید تائید شد و گردشگران و کارفرمایان این کشورها نیازی به مراحل دریافت ویزا ندارند. اتباع این کشورها کافی است که اطلاعات خود را در پایگاه اینترنتی ویژه ای ثبت کنند.

نخست وزیر روسیه گفت: تاسیسات خاور دور را توسعه می دهیم و تسهیلات ویژه ای را برای این منظور پیش بینی می کنیم. اطمینان دارم که لغو مراحل دریافت روادید برای گردشگران و کارفرمایان دیگر کشورها به افزایش جذابیت گردشگری و سرمایه گذاری منطقه کمک می کند. در نتیجه این قانون، گردشگران بیشتری به خاور دور سفر می کنند و این منطقه درآمد بیشتری کسب خواهد کرد.

مدودیف همچنین در باره علت انتخاب ۱۸ کشور برای لغو روادید سفر به خاور دور گفت: علت این تصمیم نزدیک بودن به روسیه نیست بلکه آنها نیز رویکردی مشابه در همکاری با ما دارند.

این کشورها شامل ایران، الجزایر، بحرین، برونئی، هند، قطر، چین، کره شمالی، کویت، مراکش، مکزیک، امارات، عمان، عربستان سعودی، سنگاپور، تونس، ترکیه و ژاپن می شوند. خاور دور روسیه منطقه گسترده ای شامل ۹ استان با وسعت شش میلیون و ۱۶۹ هزار و۳۰۰ کیلومترمربع می شود که ۳۶ درصد مساحت این کشور را تشکیل می دهد.

نوشته شده در ۴ دی ۱۳۹۸

ارسال نظر

Captcha